13 June 2011

Online novel *DIRIMU SATU #15


"awak bubuh apa dalam mknan Rayyan tu Fiona"tegur Tasha

"errr errr tak ada apa-apa... "

"awak jgn ingt saya bodoh ye..."

"apa yg yo ckp ni ,"

"tu mesti ubat guna-gunakan"

"apa yg bising-bising ni???" kata Rayyan.

"abg , abg sebenarnya telah diguna-gunakan , sbb it abg selalu marah Sha... abg sedarlah abg... sedarlahhh"

"apa kau merepek ni haaa perempuan dasar perempuan kampung!!!"

mlm itu Tasha telah menelefon Ustad Amsha, kwn sekampusnya... dia ingin meminta bantuan rakannya itu untuk memulihkan suaminya......Ustad Amsha telah bersetuju untuk datang ke rumah Tasha ntk mengubati Rayyan , Tasha berbuat begitu kerana dia tahu bahawa Rayyan tidak akan percaya dgn kata-katanya...

"Assalamualaikum...."

"ohh cari siapa ya "

Ustad Amsah pelik kerana lelaki itu tidak menjawab salamnya....dia sudah dapat mengagak bahawa dialah suami kepada Tasha...

"saya ingin berjumpa dgn Encik Rayyan "

"ohh sayalah Rayyan, masuklah dulu ya...Mak Mah buatkan air dua ada tetamu ni"jerit Rayyan....

mmg benar Ustad Amsha mendapati rumah tersebut dipenuhi dgn makhluk halus , apa yg jelas terdapat 'benda' yg sentiasa berdampingan dgn Rayyan, tidak syak lg , lelaki ini telah menjadi mangsa....

"encik....."

"panggil saya Amsha..."

"ok Encik Amsha awak tunggu sebentar ya , saya ke atas sekejap.."

"ni air encik minumlah"

"terima kasih ye"

Amsha telah mengambil keputusan untuk membaca ayat suci Al-Quran ke atas air yg telah disediakan , moga-moga dengan meminum air bacaan Al-Quran itu, Rayyan sedikit sebanyak akn pulih...

"maafkan saya ye , ada perkara yg saya selesaikan tadi ,ohh apa tujuan Encik Amsha datang ya...."

"saya ni kawan sekampus dgn isteri Encik Rayyan, Natasha Aliya...."

akhirnya , Rayyan minum air tersebut, dia seumpama tersentak ........Ustad Amsha melihat 'benda' itu sudah tiada lg , tetapi Rayyan tidak pulih sepenuhnya lg.....

"ohh ya dia isteri saya...tetapi sekarang dia tiada di rumah.."

"ehh tak pe , dapat jumpa awak pun dah memadai ,kalau mcm tu saya balik dulu, "

"tggulah kejap lg , Tasha akan pulang"

"tak pe , "

sebelum beredar Ustad Amsha telah berjabat tgn dgn Rayyan , lalu di tepuk beberapa kali di bahu Rayyan dgn bacaan ayat suci Al-Quran...

"saya pergi dulu ya... Assalammualaikum..."

"waalaikumussalam...."

lega hati Ustad Amsha kerana Rayyan menjawab salamnya....ustad Amsha memberitahu Tasha supaya mendirikan solat dan sentiasa membaca Al-Quran supaya rumah dan suaminya tidak diganggu lg...

"Sha, ptg td ada kawan Sha dtg...'

"siapa ya abg??"Tasha mula lega dgn perubahan suaminya itu...mereka sudah kembali seperti sedia kala....

"entah nama dia Amsha..."

"ohh dia kawan kampus Sha dulu , td dia dah telefon Sha dah"

"jgn-jgn dia nk curi isteri abg kot"Rayyan memeluk Tasha dari belakang....

"abg ni... dia baik tau orgnya..."

"tu yang abg takut tuu"Rayyan mengambil peluang mencium pipi isterinya....

akhirnya Rayyan sudah kembali pulih....tiba -tiba handphone Rayyan berbunyi...

"syg..... jom lah dinner dgn I..... I rindu kat you..."

"kau ni dah gila ke Fiona , kau salah nombor kot "talian tersebut akhirnya dimatikan oleh Rayyan, Fiona berasa tidak puas hati...dia berasa amat geram dgn kata=kata yg dilemparkan oleh Rayyan....

kalau aku tak dapat Rayyan jangan harap sesiapa nk dpt dia !!!!!!

bersambung......


No comments: