11 June 2011

Online novel *DIRIMU SATU #6


"mummy buat apa tu , bole Sha tlg"

"kau jgn nk tunjuk baik dpn aku , kau ingt aku suka kau kawin dgn anak aku ke???? "

"maafkan Sha mummy"

"ehh kau tak layak panggil aku mummy , mulai sekarang panggil aku Puan Sri!!"

"mmm baik puan sri"

Puan Sri Anita , dgn sengaja melemparkan cerek yang berisi air panas kepada Tasha,tangan Tasha habis melecur terkene air panas, Tasha berlari kebilik ,dan dia menangis sendirian , Tasha menangis sehingga tertidur.Tepat pukul 5 ptg Rayyan pulang ke rumah,seperti biasa , dia terus menuju ke biliknya untuk mmbersihkan diri,

kali pertama setelah dua hari mereka bernikah inilah kali pertama Rayyan melihat Tasha tanpa bertudung"mmg cantik dia ni"hati Rayyan berbisik , keningnya berbentuk dan tersusun rapi , alis matanya bulat mmg menawan, hidungnya mancung , bibirnya merah.....rambutnya panjang dan lebat , keadaan itu mmbuatkan Rayyan tidak senang duduk ,dgn segera dia pergi ke bilik bacaannnya kerana risau dia akn melakukan sesuatu di luar jangkaan,

sambil mmbaca buku fikiran Rayyan masih terbayangkan wajah Tasha, "tak mungkin aku jatuh cinta padanya, "Rayyan cuba menafikan rasa hatinya, tetapi perasaan itu masih hadir dlm dr nya, mlm itu Rayyan duduk di kerusi di dlm bilik menonton televisyen.seperti mlm yg sebelumnya Rayyan akan tidur di bilik bacaannya manakala Tasha akan tidur di dlm bilik itu , mlm itu Tasha kehairanan , "ishh ape lah mamat ni buat kt sini , takkn lah aku nk tidur pakai tudung kot"hati Tasha berbisik.

sambil meminum kopi, mata Rayyan tidak terlepas drpd melihat Tasha, tanpa disedari ,kopi yang diminumnya itu tertumpah pada baju dan seluarnya....

"awwww, shit!"marah Rayyan

"ehh , kenapa tu?? Tasha kerisauan

"no no nothing,"terang Rayyan

"mcm manalah awak minum ni , sampai boleh tertumpah,"sambil Tasha mengelap baju Rayyan , pandangn Rayyan tidak terlepas melihat Tasha, mmg dia cantik , mata Rayyan tertangkap kepada tgn Tasha ,

"kenapa dgn tgn kau tu??"

"mmmm terkena iron tak ada apa-apalah ni."

"dah dah, tak payah nk lap-lap baju aku, biar aku tukar"

"ishh aku nk tlg pun kene marah ,menyampah betul"hati Tasha berkata

"Rayyan, awk tak nk tidur ke , pergilah bilik awak cepat"

"ni kan bilik aku"

"tp,mmmm tak pelah biar saya yg tidur kt luar"

"kau ni bodoh ke apa , kau ingt aku nk sgt tidur dgn kau , kau pergi jelah tidur kat katil tu , aku bole tidur kat sofa."

"tp kenapa , smlm boleh je tidur kat bilik lain,"

"bilik tu tak de sofa , buat sakit blakang aku je tidur kat situ"

"habis tu saya kene pakai tudunglah ni???"

"siapa suruh , ko ingt aku nk sgt tgk rambut kau??"

Tasha tunduk "dia ni kan mmg mulut tak da insuran, siaplah kau nnt

bersambung.......

1 comment:

h[a]ni$ said...

smbungan plezzzzzzzz