17 June 2011

CINTA TERAGUNG #4


"saya ada tengok iklan dalam surat khabar....yang pasal orang gaji tuu....."

"pandai masak??"

"pandai.... kemas rumah boleh, cuci tingkap....."

"mmmm dah kawin??"

"dah..."balas Tina dengan senyum...

"saya tak terima ,awak boleh balik sekarang...."

wajah Tina masam...dan dia berlalu dari rumah itu...

"eleh dah la kaki pun patah aku patahkan tgn tu pulak"kata Tina dengan perlahan....

"mcm mana kak??dapat tak??"tanya Sara....

"tak payah la kau pergi , menyampah akak tengok org tu, "

"ehh kenapa pulak akak...ni lah peluang kita...tak boleh Sara kene try jugak kak....."

"siapa pulak ni???"rengus Edry
Edry memerhati Sara.....cantik jugak ni...sedap sikit mata nak tengok tiap-tiap hari........

alamak ni lah mamat yang eksiden aritu...........hati Sara berkata-kata.....

"errr errr saya.... saya......"

"ehhhh aku tak terima org gagap kat sini....."

"maaf-maaf....saya ada tgk iklan ........."

"pandai masak???"

"pandai sikit-sikit....."

"ok esk kau start kerja.... bilik kau kat bawah tu ..."

"terima kasih......."

Sara keluar dengan perasaan yang bercampur baur...dia berasa sedih..takut...dan gembira....

"mcm mana dapat tak??"

"dapat kak"

"aih?? dapat??? mmmm baguslah jugak dapat.....bila start kerja ???"

"esok kak???"

"ehh kenapa Sara muram ni..."

"tak ada apa-apa kak...."

"dah la jom balik ...."

bersambung....



No comments: