15 June 2011

Online novel *DIRIMU SATU #19


wekkkkkkkk!!!!!!!!!!!

"abg kenapa ni??"

Rayyan muntah darah, bukan sekadar darah tetapi bercampur dgn kaca,

"tak ada pape lah syg... abg salah mkn ni..."wajah Rayyan semakin pucat , dia bertambah teruk sejak pulang dari KL...

"abg , kita pergi hospital ye"

"ehh tak payah lah syg...abg sihat lahhh cuma salah mkn je...."

petang itu, Tasha menelefon Bryan , dia meminta supaya Bryan datang melihat keadaan suaminya yg semakin teruk itu ,

"assalamualaikum...."

"waalaikumussalam...Sha....ni kawan kamu datang ni...."

"Rayyan mana Sha????"

"ada kat dalam , tengah tidur"

"Sha I think better we bring he to the hospital...."

"tp dia tak nak, dia kata dia salah mkn lah.....sengaja dia jawab mcm tu tak nak bg Sha risau...

"Rayyan mmg degil kn....mmm tak pe , nanti biar saya nasihatkan dia..."

tiba-tiba..... Tasha memegang-megang perutnya .....mukanya seperti menahan kesakitan......

"Sha...are you ok??"

"sakit perut sgt ni...."

Rayyan terjaga dari tidur....dia melihat isterinya tgh menahan kesakitan......

"syg kenapa ni syg????"

Tasha tidak menjawab....dia hanya menahan kesakitan.

"Bryan, tlg bawa kami ke hospital...."

"cik mcm mana dgn baby saya...isteri saya..."

"anak-anak encik selamat, isteri encik pun selamat..."

"wait anak-anak???"

"haah, encik dapat anak kembar , dua-dua lelaki, isteri encik tak bg tahu??"

Rayyan hanya tersenyum kegembiraan , tidak dapat di gambarkn betapa gembira hatinya...
Rayyan menguatkan semangatnya untuk mengendong kedua-dua anaknya itu....

"bro, dua-dua mcm muka kau lah"

Rayyan tersenyum , dia menyerahkan seorg anaknya kepada Bryan untuk di azan kn , setelah selesai diazankan , Rayyan masuk ke bilik isterinya...

"kenapa Sha tak bg tahu abg kita dapat baby kembar??"

"Sha saja nk buat suprise kat abg..."

"nakalkan isteri abg..."Rayyan mencuit hidung Tasha.....

malam itu Rayyan menemani isterinya di hospital....malam itu dia tidur disisi isterinya.....sebelum tidur dia sempat mencium dahi isterinya.....

"abg...... bgn abg... dah subuh ni...."

Rayyan tidak bergerak....

"abg.....abg... bgn lah......"

Rayyan masih lagi kaku.......

bersambung........


1 comment:

h[a]ni$ said...

uit... smbungan?