19 June 2011

CINTA TERAGUNG #20


the number you have call is not in coverage, please try again later

"damn!!!"Edry menghempaskan tgnnya ke stereng kereta......

abang tak buat semua tu...

"kenapa ni Sara??"

"Iman Sha...dia kene tangkap basah dengan perempuan lain....."

"what???aku tak percayalah...."

"Sha perempuan tu sendiri mengaku dengan aku yang Iman ajak dia balik rumah..."

"Tapi Sara kau tak dengar lagi penjelasan Imankan..."

"dah tak ada guna ,aku nak bercerai dengan dia....."

"Sara apa yang kau cakap ni...."

"Sha...izin aku tumpang dekat rumah kau....."

"mmmm boleh...Sara aku rasa baik kau bincang dengan Iman pasal ni , lagipun kau tu mengandung...Iman tahu tak pasal ni???"

Sara hanya menggelengkan kepalanya.....

"You should told him Sara...."

"Sha aku nak tumpang tidur kejap ye...."

Tasha hanya menggelengkan kepalanya.......

"Sara where are you???"jerit Edry didalam kereta yang sedang mencari Sara....

Sara bangun dari tidur dengan kepala yg begitu berat....belum sempat dia berdiri kini dia terlah terjelepok .....Sara pengsan...Tasha terkejut,dan dia segera menelefon ambulan....

"hello...ini Iman Fedry ke??"

"ye..saya..siapa ni??"

"saya Tasha kawan Sara...saya nak beritahu awak Sara masuk hospital...dia pengsan..."

Edry terkejut..."hospital mana???ok saya datang sekarang....."

"siapa suami Sara Qalesya???"

"err doktor saya kawan Sara......"

Edry tiba tepat pada masanya....

"mana wad Sara Qalesya..saya suami dia...."

"ohh jadi awak suami puan Sara, saya nak nasihatkan awak supaya beri dia rehat yang secukupnya, jgn bagi dia tekanan sebab tak baik untuk kesihatan dia dan kandungannya...."

"kandungan???Is she pregnant doctor???"

"yes, almost 3 month..please take care of her ok "

"terima kasih doktor..."Edry mengitu gembira menerima khabaran yang isterinya mengandung.....

jadi inilah berita gembiranya...Ya Allah kau kuatkanlah hati ku ini untuk menghadapi rintangan ini,hati Edry berkata-kata....

"jadi awak ni Iman kan, "

"ye saya Iman, awak Tashakan, terima kasih sebab bawa isteri saya ke hospital"

"Iman, awak perlu terangkan pada Sara apa yang sebenarnya yang berlaku, saya tahu awak tidak akn curang dengan Sara..."

Edry masuk ke dalam wad....dia melihat Sara sudah terjaga tetapi masih menangis,Edry merapati Sara..

"Sara...abg minta maaf, bagi abg peluang untuk jelaskan pada Sara.."

"ceraikan saya...."

"Sara, apa yang Sara cakap ni....Abg tak akn ceraikan Sara.."

"ceraikan saya, awak dah hancurkan hidup saya..."

"Sara dengar apa yang abg nak cakap ni..."

"no,please Iman ceraikan saya...."

"Sara , abg tahu abg salah tp abg tak buat semua tu....Sara izinkan abg jaga Sara...Jaga anak kita..."

Sara hanya menangis , fikirannya masih teringat akn peristiwa itu,

"baik...dua bulan lepas saya bersalin,awak ceraikan saya......"

itu kali pertama air mata Edry mengalir, dia tidak sangka bahawa Sara akan meminta supaya diceraikan......

bersambung.....



No comments: