18 June 2011

CINTA TERAGUNG #8


Sara hanya mendiamkan dirinya...

"nah,awak minum dulu ye..."Edry menghulurkan secawan hot chocolate kepada Sara...

"boleh awak cerita kat saya, apa yang jadi sampai mcm ni???"

Sara mencerita segalanya kepada Edry...Edry mendengar dengan penuh teliti..

"ohh buat sementara ni awak tinggal kat sini dulu ok ...."

"tapi tuan......"

"tak pe , awak jgn risau saya selalu tak ada kat apartment ni, and one more thing tak payah panggil saya tuan , just called me Iman......

Sara masih lagi mendiamkan dirinya...dia hanya tunduk......

"ok you just make this house comfortable with you , malam nanti saya hantar makanan untuk awak....and kalau nak mandi towel semua ada dalam bilik belakang tu , but kalau baju... awak pakai jelah baju saya dalam almari tu tp besarlahh"

Sara hanya mengangguk.......

"awak kunci pintu ni ye,"

bayang Edry semakin menghilang.....kini hanya Sara yang berada di situ....Sara begitu tidak menyangka bahawa abg iparnya sanggup berbuat demikian kepada dirinya...dia percaya jika dia memberitahu kakaknya sudah pasti kakaknya tidak mempercayakan kata-katanya......

"baby...malam ni jom keluar nak??"

"sorrylah Anis...I busylah...."

"apa you ni dah berapa bulan I tak jumpa you...I rindu you tahu tak..."suara manja Anis memecah sunyi ....

"I busylah , nanti I call you...."

Edry mematikan telefonnya....menyibuk je ishh

ding dong.....ding dong....

Sara segera membuka pintu....Edry memerhatikan Sara yang memakai baju kemejanya...bajunya cukup besar untuk Sara kerana baju itu labuh sehingga ke paras lutut Sara...

"mmm saya pinjam baju awak...saya tak ada baju tadi......"kata Sara malu-malu...

Edry tersenyum melihat Sara kelihatan comel dengan berpakaian sebegitu,
"kan saya dah ckp..pakai je, mmm nanti saya belikan awak baju lain ok.nah ni ada makanan , mesti awak laparkan , saya nak mandi kejap..."
Edry meninggalkan Sara dan dia pergi mandi......

"assalammualaikum!!!!!assalammualaikum......"pintu rumah Edry diketuk kuat....
hati Sara tiba-tiba berdegup kencang...dia takut org yang mengetuk pintu tadi adalah abang iparnya....

"Iman...Iman... ada org datang tu... saya takut...."
Iman yang berada didalam bilik air itu segera keluar....

"awak tunggu dalam bilik saya...jgn keluar"
Edry keluar dengan hanya bertuala sahaja.....

"ye cari siapa???"

"kami...................."

bersambung......


No comments: