18 June 2011

CINTA TERAGUNG #9


"kami dari Jabatan Agama Islam,dapat laporan dekat sini ada berlaku maksiat."kata salah seorang daripada pegawai agama tersebut..

"ehhh Encik salah rumah ni....."balas Edry dengan senyuman.......

pegawai tersebut melihat Edry hanya bertuala menimbulkan prasangka yang buruk terhadapnya...

"ni waren geledah rumah, sila buka grill rumah awak ni..."

"ehh apa ni encik....saya sorg-sorg je kat rumah ni encik..."

"maafkan kami , tapi sila buka pintu rumah awak."tegas pegawai tersebut

"tuan kami jumpa sesorg dekat dalam bilik ni"

"awak berdua ikut kami ke balai.."

"tapi saya tak buat apa-apa...."Sara menangis.....

"Kamu berdua diberi pilihan sama ada bernikah ataupun membayar denda..."

kalau bayar denda kantoilah aku dengan Papa.........maafkan saya Sara, saya berjanji saya akan jaga awak......

"Sara maafkan saya, saya terpaksa buat macam ni...saya tak nak Papa saya tahu....."
Edry cuba untuk memegang tangannya...namun ditepis Sara....

"awak jgn cuba pegang saya...saya tahu lelaki macam awak mmg suka mainkan perasaan perempuan.....tapi kenapa awak mesti mainkan perasaan saya...kenapa awak menikahi saya...."

"maafkan saya...maafkan saya Sara....saya berjanji...saya tidak akn sentuh awak percayalah....percayalah Sara..."

"Saya nak 3 bulan lepas ni awak ceraikan saya..."

"baik kalau itu yang awak nak......."

"Ika...Iman dah datang ke belum???"

"belum Dato'"

ishh budak ni bilalah nak berubah....

"awak...bgnlah......"Sara mengejutkan Edry yang tidur di ruang tamu...

memang tidur mati betul dia ni......

"Iman bangunlah.... dah pukul berapa ni , awak tak pergi office ke??"
Edry hanya membatu disitu....tiba-tiba handphone Edry berbunyi...Sara melihat pada skrin handphone Edry tertera nama Jun..memang dasar buaya daratkan.....Sara meninggalkan Edry dan dia pergi membersihkan dirinya.setelah usai mandi, dia membuka peti sejuk, mencari lauk untuk dimasak....

"peti ais je besar, isi pun tak ada....."rungut hati Sara...
Sara kembali ke ruang tamu,dilihatnya Edry seakan mamai.....

"tlg beli lauk sikit boleh tak??"

"mmmm lusa nanti hantar fail ni dekat Dato'..."

ishh mengigau ke apa dia ni???

"pergila mandi , dah pukul berapa ni????"

"vroommm vrommm vrommmmmmmm........."Edry mengangkat tgn seperti dia sedang memandu kereta...

hikhikhik, dah besar pun mengigau lagi.....

akhirnya Edry kembali tertidur....Sara hanya memerhatikan wajah Edry...tiba-tiba rasa bersalah mendatanginya kembali , dia teringat akan peristiwa yang membuatkan Edry kemalangan.....

bersambung.....






No comments: